.

-----//////////////-----Fotky | Audioukázky






.
OTTO VON SCHIRACH, USA

Otto Von Schirach (z poloviny Němec, z druhé Kubánec) se narodil v roce 1978 v části Miami zvané Malá Havana. Babička prý praktikovala santerii a bílou magii, což na Ottovi zanechalo jistý vliv a projevilo se nejspíše i zájmem o podivnosti v hudbě. Otto vyrůstal na stylech jako Miami bass, gore grind, gangsta rap a afro cuban noise. V roce 1995 si zakoupil svůj první bicí automat, z čehož sousedi z okolí minimálně dvou bloků neměli pražádnou radost. V roce 1998 vydává první demo a následně čtyři alba u místní značky Schematic Records. Další tři nahrávky vydává s La Mano Fria pod jménem El Santo na Beta Bodega. Rok 2003 se nesl v duchu spolupráce s proslulou kanadskou electrocorovou formací Skinny Puppy na desce The Greater Wrong of the Right, aby s nimi poté projel napříč celými Státy a dělal pro ně support na 57 koncertech.

S takovým životopisem ani příliš nepřekvapí, že se Otto Von Schirach usídlil v útočišti komerci nepohodlných umělců, na Pattonově značce Ipecac (Melvins, Tomahawk, Fantomas, Dälek, Guapo, Mugison atd.). Chlapík ze slunné Miami se šlechtickým přízviskem je všechno jen ne předvídatelný týpek, což si ostatně můžete ověřit tváří v tvář na koncertě. Kdyby nebyl hudebníkem, mohl by z něj být skvělý kolážista. Otto se nezdráhá po mičurinovsku křížit noise, hip hop, pop i extrémní odrůdy metalu. Nic mu není svaté a před ničím se nezastaví. Dekadentní crossover pro jednadvacáté století se zvráceným smyslem pro humor.

Vybraná diskografie:
Maxipad Detention (Ipecac Recordings, 2006)
Global Speaker Fisting (Schematic, 2004)
Chopped Zombie Fungus (Schematic, 2002)

www.ottovonschirach.com
www.myspace.com/ottovonschirach
menu


.
RECHENZENTRUM, NĚMECKO

Německé trio Rechenzentrum patří do stáje renomované mnichovské značky Kitty-Yo, která vydává řadu důležitých umělců a souborů jako Jimi Tenora, Laub, Tarwater a mnohé další. Rechenzentrum tvoří Christian Conrad (hudba), Marc Weiser (hudba) a Lillevan (film/video). Původně se věnovali audiovizuálnímu umění a až později sami sebe definovali jako kapelu. Videotvorba ovšem i nadále zůstala plnohodnotnou součástí Rechenzentrum. Skupina na toto téma uvedla: „Používáme video jako další nástroj, naše hudba je velmi vizuální. Animace, quicktime movies a DVD jsou integrovanou součástí naší tvorby, ne jen jakýsi bonus.“ O Rechenzentrum projevil zájem i slovutný John Peel, čehož důkazem se stalo rok po vydání debutu album The John Peel Sessions, které vyšlo v roce 2001.

Vybraná diskografie:
Director´s Cut (Mille Plateaux, 2003 DVD/CD)
The John Peel Sessions (Kitty-Yo, 2001 CD)
s/t (Kitty-Yo, 2000 CD)

www.rechenzentrum.org
live video (realplayer)
menu


.
JAHCOOZI, NĚMECKO

Další koně mnichovských Kitty-Yo jsou relativně neokoukané jméno. Jahcoozi vznikli v roce 2003 a v jeho řadách se sešli vokalistka tmavé pleti z Londýna Sasha Perera, tvůrce beatů Robot Koch z Berlína a basista Oren Gerlitz z izraelského Tel Avivu. Multikulturní složení souboru dodává zvuku souboru energii, šťávu i vzrušující tep nočních klubů. V abstraktních elektronických beatech v podání Jahcoozi se mísí s ragga, techno, dancehall i hip hop. Debutového EP z roku 2003 si všiml John Peel a několikrát ho představil ve svém pořadu na Radio BBC. Jahcoozi si během nedlouhé existence stačili zahrát na společných pódiích s Big Dada Soundsystem, Aphex Twin, Chicks on Speed, Jamie Lidellem.

Vybraná diskografie:
Pure Breed Mongrel (Kitty-Yo, 2005)
Black Barbie EP (Kitty-Yo, 2005)
Fish EP (WMF Rec/kompakt, 2003)

www.jahcoozi.com
www.myspace.com/jahcoozi
menu


.
MIWON, NĚMECKO

Zástupce rozmanité a stále inspirativní berlínské independent-electronic scény Hendrik Kröz a.k.a. Miwon patří mezi tvůrce, kteří chtějí spíše laskat než drásat naše nervové ústrojí. Elektronický pop vrcholné kvality, dala by se označit Miwonova produkce. Skladby se vyznačují downtempovými otáčkami a nasládlou atmosférou. V jeho podání postrádá pojem synth-pop pejorativní nádech. Důkazem je debut Pale Glitter, jemuž předcházel vinylový dvanáctipalec Brother Mole. Hendrik Kröz je důležitým článkem berlínské scény. Je iniciátorem tzv. „laptop battles“, vytvořil remix pro estonskou kapelu Pia Fraus a jeho nahrávky vycházejí u renomované berlínské značky City Centre Offices, kde mu jsou kolegy projekty jako I´m Not A Gun, Boy Robot, Arovane, Dictaphone ad.

Vybraná diskografie:
Pale Glitter CD+LP (city centre offices, 2006)
Brother Mole EP (city centre offices, 2004)
Hendrix EP (grundrauschen + kohvirecords, 2002)
April Showers 7" (hal9000, 2000)

www.myspace.com/miwon
www.miwon.de
menu


.
NAMOSH, NĚMECKO

Německý mladík tureckého původu s fešáckým knírkem, kámoš Angie Reed (ex Stereo Total), s níž se čas od času potkává na společných pódiích - tak nějak lze ve zkratce a poněkud povrchně popsat nadějného elektronického umělce domestikovaného v kulturním epicentru Berlíně. Namoshovu tvorbu popisuje jeho vydavatel Bungalow Records (Spring, Peter Thomas, Combustible Edison, Saint Etienne, Momus, Le Hammond Inferno, The Experimental Pop Band, Stereo Total) jako „Prince meets Iggy Pop but Fad Gadget meets Suicide“. Jeho skladby se objevily na dvou dílech kompilace mapující berlínskou klubovou scénu Berlin Insane, kterou sestavuje label Pale Music, u něhož mimochodem Namosh vydal eponymní mini album. Jeho první regulérní deska vyšla letos v červnu a dostala název Moccatongue.

A jako perličku na závěr přidáváme deset nejoblíbenějších Namoshových alb i s pořadím: 1. NICO – The Marble Index, 2. LEONARD COHEN – The Songs Of Leonard Cohen, 3. TARA DELONG – You Do The Math, 4. THE ROCKSTEADY CREW – Ready For Battle, 5. MICHAEL JACKSON – Off The Wall, 6. JOE MEEK – I Hear A New World, 7. YMA SUMAC – Voice Of Xtabay, 8. PETER THOMAS – Jerry Cotton Soundtrack, 9. ANGIE REED – The Best Of Barbara Brockhaus, 10. MELT BANANA – Charlie.

Vybraná diskografie:
Moccatongue (Bungalow Records, 2006)

www.myspace.com/namosh
www.namosh.de
menu


.
LIGER, RAKOUSKO

„Liger je kříženec lva a ostatních druhů velkých koček. Vzniká pářením samice tygra a samce lva. Na srsti ligerů nacházíme skvrny a pruhy a samci mají hřívu podobnou hřívě samce lva. Samci jsou obvykle neplodní, samice často plodné a mohou se úspěšně spářit s jedinci obou druhů.“ Tak praví odborná literatura. Vedle toho je Liger i one-man projekt Dino Spiluttiniho. Na kontě svém Dino Spiluttini má dvě on line EP na beatismurder.com, kde jsou volně k stažení. Liger je projekt, jenž zasluhuje vaší pozornosti, Dino Spiluttini v něm zanechal interesantní otisk svých hudebních vizí. Když si odmyslíte elektronické dohrávky a decentní click´n´cut, výsledkem jsou inteligentní postfolkové písně nepostrádající jak výrazné vokály, tak melodie. Vedle toho Dino Spiluttini zastává bubenický post v obskurní metalové kapele Kniff 17, u níž zajímavostí je, že namísto basové kytary používá trombón. Živá podoba projektu Liger je doplněna ještě o další tři muzikanty.

www.myspace.com/postfolk
www.beatismurder.com
menu


.
PENDLER, RAKOUSKO

Pendler je člověk, který pravidelně dojíždí za prací přes hranice státu. Netuším, jestli někdo z vídeňské kapely toho jména má tuto zkušenost, ale pokud význam přeneseme do hudební terminologie, dalo by se rakouské trio za hudební pendlery jistě považovat, protože Pendler na svém albu Fluc hranice překračují, alespoň ty hudební. Skupinu tvoří feministická video & performance umělkyně Sabine Marte (SV Damenkraft), kytarista Markus Marte a Oliver Stotz (Ground Lift, Le Charmant Rouge, jinak známý i jako programátor specialních hudebních softwarů). Ve své hudbě trio spojuje principy elektronické hudby, postrocku a psychedelie. Výsledek této spolupráce vykazuje znaky neokázalé originality, které jsou na pódiu doprovázeny rovněž vizuální složkou v podobě na obrazovku přenášených videosekvencí synchronizovaných s hudbou.

pendler.klingt.org
menu


.
CANDIE HANK, NĚMECKO

Candie Hank a.k.a. Patric Catani odstartoval svou hudební dráhu už jako teenager, když si hrál s tehdy primitivními programy na počítačích C64 a Amiga 500. První nahrávky ve stylu Hardcore/Techno Gabba vytvářel už v šestnácti. V té době si říkal E de Cologne. Velmi brzy se dostavil první výraznější úspěch v podobě remixu pro Mouse on Mars. Z Kolína nad Rýnem se přestěhoval do Berlína a se svou tehdejší kapelou EC8OR procestoval USA i Japonsko a během let spolupracoval na nespočetně nahrávkách pro různé labely (Structure/Monotone, Praxis, Bastard Loud, Digital Hardcore Recordings, Mille Plateaux, Wordsound/Blackhoodz a Grand Royal). Debut Kimouchi vyšel na značce Gagarin Records, jehož nejvýraznější akvizicí a současně majitelem je Felix Kubin.

Vybraná diskografie:
Kimouchi (Gagarin Records)
E De Cologne - Live At The Sexshop (Monotone)
EC8OR – All Of Us Can Be Rich (Grand Royal)

www.candiehank.com
www.myspace.com/candiehank
menu


.
DJ BANYEK A.K.A. SOUTIEN GORGE, MAĎARSKO

DJ Banyek a.k.a. Andras Hargitai je významnou postavou na maďarské elektronické scéně. Jako jeden z mála z postkomunistického bloku si zahrál na barcelonském Sónaru (v roce 2004), jedné z nejvýznamnějších přehlídek elektronické hudby v Evropě. Vedle svých sólových aktivit je členem projektu Soutien Gorge, který mimo něho tvoří ještě kytarista Robert Potys a navíc je editorem hudebního portálu deepen.hu, kde vycházejí rozhovory čelními představiteli elektronické a ambientní scény (Apparat, Freeform, ISAN, Vector Lovers, Herve Boghossian, Ovuca, Digitonal, Radioactive Man atd.); rovněž píše pro Cloneshit.hu. DJ Banyek má za sebou mnoho DJ setů na maďarských rave parties i hraní v rádiích. V roce 2005 realizoval on-line minialbum Revoir a v tom samém roce založil s kolegou Coolerem label Bitlab Records a vlastní net-label Complementary Distribution.

www.bitlabrecords.com
menu


.
COOLER, MAĎARSKO

Cooler, projekt Andráse Jakaba, vzniknul na přelomu let 1999 a 2000. Jako dítě poslouchal Jakab vinylové desky s Kraftwerk a Jean-Michelle Jarrem a později dál sledoval progresivní elektronickou taneční scénu. On sám – ačkoli toto škatulkování nemá v lásce – je řazen k současné elektronice. Jeho rané práce ovlivněné technem byly publikovány v roce 2002 na webových stránkách partyarcok.hu a free-e.hu. Následující rok začal spolupracovat s maďarským labelem Chi-recordings, kde mu vyšel track na vinylové kompilaci Cup of Chi 9. V tom samém roce vychází na značce Red Star Budapest jeho EP Yearning v limitované edici CD-R. V roce 2005 zakládá s DJ Banyekem Bitlab Records a remixuje Banyekův track Persze, což je první Bitlab release. Letos mu malý belgický label vydává album Do Aliens Cry?.

Vybraná diskografie:
Yearning (CD-R) Red Star Budapest, 2004
Do Aliens Cry? (CD-R) U-Cover cdr limited, 2005

www.myspace.com/coolerbitlab
menu


.
DEUCE, POLSKO

Deuce a.k.a. Piotrek Połoz je představitel polské experimentální scény, konkrétně tamějšího labelu Mik.Musik. Piotrek Połoz se narodil v roce 1981 a žije v Lodzi. Na svých nahrávkách, stejně jako řada jiných současných elektronických tvůrců, reflektuje resp. recykluje všemožné styly od noise, hip hopu, techna, přes punk, pop až po africké rytmy a country. Výsledný novotvar leckdy připomíná prazvláštní skládanku, která koresponduje se záměrem nepřistupovat na kompromisy Vzhledem k tomu, že Deuce (rovněž Youngster From Lodz-City, Psychocukier, DJ Diabuo, boleslas deus) se snaží prosadit nejen v rodném Polsku, jeho texty, jenž nepostrádají smysl pro ironii, sarkasmus a nadhled, jsou obvykle v angličtině. Deuce mimochodem účinkoval na festivalu New New! již minulý rok, a tudíž ti, kteří tehdy jeho koncert absolvovali, budou mít možnost srovnání.

Vybraná diskografie:
We Can Make It Faster and Better Than Deuce (Mik.Musik, 2004)
Not in The Kitchen (Mik.Musik, 2001)

www.myspace.com/deucemikmusik
www.mikmusik.org
menu


.
THE COMPLAINER, POLSKO

Další akvizice agilních polských Mik.Musik, kteří své releasy takřka výhradně vydávají na vypálených CD, je Wojt3k Kucharczyk alias Complainer. Je vlastně zakladatelem a majitelem tohoto svérázného labelu, jehož originalita už dávno vstoupila ve známost daleko za hranicemi Polska. Wojt3k kombinuje ve svém uměleckém projevu – jehož není Complainer jedinou reinkarnací (Hwdjazz, Territerrortorium, Pathman a další) - postupy recyklování všemožných stylů elektronické hudby, tak jak to je vlastní většině umělců vydávajících pod MikMusik. Nevzniká však neživá umělá koláž, nýbrž naopak velmi „komunikující“ osobitý tvar, který je naživo opatřen Kucharczykovým temně laděným zpěvem plným ironických narážek a bezuzdného humoru.

Vybraná diskografie:
MINUS BRAVO (2006)
sponsored by *retro*sex*galaxy* (2005)
BE MY BONEY M OF LOVE superfreeSP (2005)

www.myspace.com/thecomplainer
www.mikmusik.org
menu


.
MATEŘÍDOUŠKA, CZ

Pod názvem, který evokuje obrázkový časopis pro předškolní dítka, naleznete absolventy Fakulty výtvarných umění v Brně - Jiřího Suchánka a Terezu Damcovou. Odtud také pramení výrazný výtvarný akcent projektu. Zatímco Jiří Suchánek vytváří elektronický ambient s odkazy na trip hop, click´n´cut, metal a občas i moravský folklór, Tereza Damcová, navlečena ve výrazném kostýmu, doprovází produkci na pozadí animací něčím, co by se dalo nazvat scénickým tancem a přidušeným vokálem. Hudební koncept je inspirován dle slov Mateřídoušky českým psychologem Stanislavem Grofem a jeho teorií perinatálních matric. Výsledek jejich snažení vyšel nedávno na tuzemském elektronickém labelu Muteme pod názvem H(ack)err God.

www.materidouska.muteme.cz
menu


.
KARAOKE TUNDRA / PEŤO TÁZOK, UKRAJINA / SK

Viktor Tverdochlibov (1979) je původem Ukrajinec v současnosti žijící v Bratislavě. Pod pseudonymem Karaoke Tundra tvoří od roku 2001 a během relativně krátké doby si vydobyl uznání na poli experimentální elektroniky. Jeho debutem se v roce 2004 stalo 3"CD Urban Love Story, přispěl na řadu kompilací a jeho první dlouhohrající album Gastarbeiter (2005), na němž Karaoke Tundra kombinuje zvuky starých analogových synťáků, tabla, dub, techno a dokonce i tradiční hudbu, bylo kritikou velmi vstřícně přijato. Remixoval nahrávky slovenských i českých interpretů a v roce vyhrál možnost udělat remix ninjovskému Roots Manuva, který se objevil na Witness Remix Competition EP. Karaoke Tundra rovněž skládá hudbu pro animované a dokumentární filmy. Při živých vystoupeních občas doprovází Karaoke Tundru turntablista DJ Spinhandz. Spolupráce se slovenským rapperem Peťo Tázokom je teprve krátká, zato však zajímavá, a jak se zdá z prvních - na Myspace zveřejněných - písní i velmi výživná a neotřelá.

Vybraná diskografie:
Gastarbeiter (Mufonic, 2005)
3"CD Urban Love Story (2004)

www.surrealmadrid.net/artists/KaraokeTundra.html
www.myspace.com/karaoketundra
www.myspace.com/petotazok
menu


.
JEŽÍŠ TÁHNE NA BERLÍN, CZ

Název tohoto one-man projektu, za kterým se skrývá performer, multiinstrumentalista a výtvarník Ondřej Skala, aspiruje na titul nejbizarnější. Podobně bizarní je i hudba, kterou Ondřej Skala, hudebník se zkušenostmi se sborovým zpěvem, klasickou kytarou, hardcore i country, vytváří rytmicky kostrbatou směs, již sám označuje jako breakcore-ambient, a která vychází principiálně z drum´n´bassu, ovšem v Ježíšově podání jsou zrychlené lámané beaty řádně nekompromisní. Poprvé na sebe výrazněji upozornil letos v únoru na pražském festivalu Sperm, kde vystoupil spolu s bubeníkem Jakubem Kopeckým. Všiml si ho i tuzemský elektronický label Muteme, který „českému Aphex Twinovi“ na příští jaro chystá vydání debutové nahrávky.

www.myspace.com/jtnb
www.muteme.cz
menu


.
DVA, CZ

Elektroakustický dvojprojekt ve složení On (kytara, akordeon, beatbox, smyčkovač, zpěv) & Ona (saxofon, klarinet, zpěv, živé samply, cello, panenka) byl založen v roce 2006 a podle všeho mu neschází svébytný smysl pro humor (název vznikl tak, že bylo nazdařbůh píchnuto prstem do knihy Wilhelma Hauffa Pohádky, kde se na straně 43 řádku 14 nacházelo slovo „dva“). Zvláštní způsob výběru jména, není-liž pravda? Na druhou stranu to ovšem mohlo dopadnout mnohem hůř. A co očekávat od dua, které se nechává ovlivňovat, citujeme: beatbox, soundtrack, esperanto, mix, cirkus, tango, šanson, akustické elektro, elektrické akusto a kapela a´capella? Nechme se překvapit.

www.myspace.com/hudba2
menu


.
MIDI LIDI, CZ

Midi Lidi jsou takoví normální lidé. Někde mezi mini a maxi. Elektronický projekt vzniknul kolem filmaře, divadelníka a muzikanta Petra Marka, Markéty Lisé a Prokopa Holoubka, v koncertní podobě oživený barevnými projekcemi kamarádů z Fiume (Filipa Cenka, Magdaleny Hrubé a VJ Koloucha). Midi Lidem nechybí smysl pro humor, viz obskurní texty a odkaz na spřízněný soubor Krásný stěhovák Gerard & Sexuální Nábytek.

www.myspace.com/midilidi
www.unarclub.cz
video/mp3: midilidi.fiume.cz
menu


.
LAILA, CZ

Laila se vydala na dobrodružnou plavbu po nekonečných vodách hudebního oceánu v roce 1997. Od počátečního industriálního běsnění ve starém vodojemu, kdy si soubor vystačil pouze s plastovým a železným odpadem, si kapela prošla obdobím ničím nepodřízené improvizace až po tvorbu na hraně komponované a volné hudby. Ve skladbách skupiny se tak potkává jazz, noise, ambient i progresívní rock, vše okořeněné dětskou hravostí a naivitou, ozvěnami pralesních rytmů, psychadelií a oparem svébytného městského folkloru. Kapela Laila by se mohla klidně vyjímat v katalogu labelu jako je Fat-Cat vedle takových kapel jako Animal Collective či No Neck Blues Band a to bez nadsázky či přehánění. Každý veřejný koncert Laily je přitom naprosto jedinečný. Kapela totiž nikdy nevystupuje se stejným materiálem, ale snaží se o neustálé proměny. Přes několik personálních obměn se nyní složení seskupení ustálilo v triu, které tvoří zakládající členové Pavel Helísek (bicí nástroje, klávesy), Marek Číhal (kovové perkuse, dechové nástroje, hlas) a Ivo Vavřík (klávesové nástroje).

www.hranickahudba.com
menu


.
MISS HAWAII / PAP A RAPPER, JAPONSKO

Dvoučlenný projekt Miss Hawaii se sestává z muzikantů Tapaii Ozawy – rodáka z ostrova Hokkaido – excentrického zpěváka/rapera a dodavatele „melodií a samplů“ a E-Da – geniálního bubeníka (celá devadesátá léta strávil ve veleslavné impro-noise-punk japonské legendě Boredoms, do které jej přivedl Mark Ibold z Pavement). Hudba kapely by se – se špetkou humoru – dala charakterizovat jako „schizofrenický hip-hop hraný pozpátku dvojitou rychlostí“. Plná zdánlivě nesoudržných momentů a střihů v nejnečekanějších okamžicích, plná stylových zvratů, i tak stále působí bláznivě a pozitivně, a posluchač (vždy to však musí být tolerantní otevřená mysl!) nikdy neztratí pocit písňové struktury, ač se Tapaiově řevu jen stěží dá říkat zpěv. Energetická pecka, která vás neomaleně zvedne ze země, strčí do chřtánu, požvýká a vyplivne, a vy jí to i tak s radostí odpustíte. Humor je totiž jejich silnou stránkou. Vydávají na japonském labelu 19-t Records či hamburském Gagarin Records, vlastněným Felixem Kubinem.

www.myspace.com/missyhawaii
www.myspace.com/paparappper
www.19-t.com
menu


.
MACHINE FUNCK, CZ

Spojení lidí a strojů dává vzniknout fůzi elektronické muziky. Základ sestavy tvoří gramofony, ale u nich to rozhodně nekončí. Samplery, efektory, synthy, vocoder, další gramofony a mixáky - to vše spojené v jeden fungující a pulzující celek, ze kterého se linou zvuky nadčasové elektronické hudby z celého světa, od pomalých baladických pohádek až po agresivně rozjeté roboty. Nebo také on-line remixing, přímo teď a tady. — Dva povahové i hudební protipóly - Abu a Nailer - se i se svými přístroji spojily, aby daly vzniknout jiskřivě fungujícímu duetu, který baví změnami nálad, zvraty ve zvucích, budováním atmosféry a hlavně zvukem, který těžko u někoho jiného v Česku uslyšíte - směsicí electra, breaku a experimentální elektroniky a také zábavné smrště techna na 4 gramce a 2 mixáky. Mezi jejich oblíbené labely patří například R&S, Warp, Satamile, Disko B, Psi49net, UR, Interdimesional Transmission, NovaMute, Rotters' Golf Club, Seed Records, Plus 8 / M-nus... A růžky vystrkuje i jejich vlastní tvorba. — Během dvouletého působení zasekli své drápky na akcích jako Foundation, Digital Penetration, Mission:UK a dalších, pomohli dovézt dje, producenty a liveacty z celého světa a stáli po jejich boku po klubech v celé ČR a na Slovensku. To, že se vydali správným směrem, potvrzuje i účast Nailera na Red Bull Music Academy v roce 2005, kam byl vybrán jako jediný z České republiky.

www.machinefunck.info
menu


.
DJ VALOA, CZ

Valašský DJ Valoa, přezdívaný „Ninja od Bečvy“, už dávno svým působením překročil hranice rodného regionu. Začínal na hip-hopu, poté si oblíbil vinily z vydavatelství Ninja Tune a Warp, a přes různé odbočky k nu-jazzu se dostal až breakbeatu a zpět k hiphopu. Nejvíce si libuje v dlouhých setech, kdy může svůj eklektický výběr rozvinout do nečekaně košatých kombinací. Že je skvělým a citlivým bavičem dokazuje i to, že přebíral před plným sálem taktovku po Kid Koalovi (Ninja Tune), Herbaliser DJS (Ninja Tune) či Task Force (GB). Tentokrát zahraje speciální Grime set.

menu


.
DJ FH, SK/CZ

Vlastními slovy: „Širokým obloukem od průměrného koncertního fotografa, přes líného provozovatele hudebního portálu, špatného rádiového moderátora, hudebního redaktora zkrachovalého magazínu, občasného designéra a amatérského promotéra, skončil, shodou okolností a zřejmě opět dočasně, za djským mixem. Hudbu pouští z nul a jedniček.“

menu


.
JANOŠIKOV TRIP, SK/CZ

Slovenský Robin Hood se jmenoval Juraj Jánošík a bylo o něm natočeno několik filmů: průkopnický němý (1921), akční černobílý 1935), výpravný širokoúhlý (1963) a ironický kreslený (1976). Povybíráním „klíčových“ scén a dialogů vznikl film nový, který starou legendu převypráví trochu jinak a s pomocí naživo improvizované hudby.

Vizuály Esfir (SK). Hudba Etnoise Orchestra (SK/CZ): Oliver Rehák - píšťala koncovka, hlas, kaosspad, laptop; Slávo Krekovič - laptop; Ladislav Mirvald - sampler, elektronika; Martin Valášek - gramofony.

menu


.
PINK BIG PIG, SK

Marek Piaček a Ľubo Burgr, dva skladatelé a interpreti s dlouholetou zkušeností s komponovanou a improvizovanou hudbou, se rozhodli použít pro vytváření hudby své laptopy. Hudební zkušenosti obou členů PBP zahrnují patnáct roků aktivního učinkování s různými soubory a skupinami – o. i. Ali Ibn Rachid, Vapori del Cuore, Požoň sentimentál, VENI ensemble, Dogma, don@u.com, SonDrian. Improvizovanú hudbu hrali v projektoch s hudobníkmi ako napr. Nick Collins, David Dramm, Hilary Jeffrey, Ann LaBerge, Beth Griffith, Jean-Marc Montera, Günter Müller, Chris Newmann, John Oswald, Otomo Yoshihide, Jon Rose, Miki Skuta, Daan Vandevalle, Marián Varga, Alfred Zimmerlin.
Hudební aktivity souboru Pink Big Pig jsou velmi ovlivněné i divadelní minulostí jeho členů. Burgr působil v letech 1991–2000 jako hudebník a herec v divadle STOKA, v jednom z najznámějších nezávislých současných divadel na Slovensku. V roce 2000 založil sdružení Pro současnou operu, dnes známé i pod jménem Divadlo SkRAT. V něm vytvořil mnohé představení a performance. I Piaček působil krátký čas v divadle STOKA jako herec a hudebník (1999–2000) a se sdružením Pro současnou operu působí i jako skladatel.
Na poli elektroakusitcké hudby pracuje Pink Big Pig se zvukovým materiálem podobně jako soubor Požoň sentimentál na poli hudby klasické (využívá a recykluje zvukové prvky v rozpětí od artificiální hudby až po nejbanálnejší popové postupy).
Ľubo Burgr hraje na housle, kytaru, recykluje a generuje zvukový materiál pomocí svého laptopu. Marek Piaček hraje na flétnu a pikolu, recykluje v reálném čase nahrávané struktury a používá různé prvky klasické hudby jako doprovod.

menu


.
HANANITA, CZ

Hananita = Hana Kubešová + Anita Somrová. Malý taneční kabaretek. Vlastními slovy: „Neměly jsme se rády. Přítomnost druhé dusila. Navíc si nás ostatní pletli, přirovnávali a porovnávali. Hanu s Anitou a naopak. Avšak časy se mění. Cítily jsme to ve vodě, ve vzduchu. Podobnost a láska k tanci nás spojila v Hananitu. Nakonec i koníčky máme podobné. Nenechte si ujít náš kabaretek plný dívčích příběhů.“

menu


.
PLAYER ONE, UK

Vlastními slovy: „Jsem o trochu mladší než můj Moog a o trochu starší než můj automatický bubeník. Vytvářím hluk ode dne, co jsem se narodil, ačkoli to vzalo nějaký ten rok, než jsem to zvládl uhladit do nějakého druhu hudby. Co si vybavuji jako první hudební vzpomínku, je to, jak jsem uslyšel wah wah kytary a zeptal se maminky, jak ten zvuk vzniká. Zarazilo mne, že nevěděla. Maminky ví všechno. - Vyrostl jsem na Casiech a přešel na Korgy ve věku 15. Vedl dvojitý život jako rockový bubeník a techno producent. Přemístil na jižní pobřeží Anglie, vydal nějaké tracky na Stink Records pod jménem Havvacuppa, pak se stal jedním z původních členů Electramento.
Odehrál živé sety po celé jižní Anglii dokud jsem nezjistil, že djing je o hodně jednodušší a vyžaduje méně vybavení. Přestěhoval do Brna, kde v současné době pracuji na nějakých remixech a nových skladbách pro EP. A nyní se kruh uzavírá… Byl jsem pozván hrát live na Flédě. Je to už nějaký čas, co jsme hrál živý set…2 roky ve skutečnosti. Je fajn být zpět ve hře!“

menu
















New New! 2006 Festival